Stillpoint Media
Help  |  Contact  |  Voorwaarden
eKudos
Inloggen
Registreren
Plaats Nieuws
Laatste Nieuws

Categorien

Voorpagina Technologie Internet Wetenschap Entertainment Nieuws & Opinie Foto's & Video Groepen
22 kudos
geef kudo
227416

Merkel keurt aanschaf gestolen gegevens goed

Duitsland nu officieel 'Bananenrepubliek'.
  • Geplaatst:
    ongeveer 1 maand geleden, populair sinds ongeveer 1 maand (in 1 uur)

  • Door:
    Tax-Planning | 116 artikelen, 138 kudos, 37 reacties | Voeg Tax-Planning toe als vriend

  • Categorie:
    Nieuws & Opinie

  • Bronlink:
    tax-planning.nl

  • Deel:
    Deel met je netwerk

  • Om artikelen te kunnen delen met vrienden moet je eerst inloggen of registeren.

  • Discussie:
    Volg discussie

20 reacties op dit artikel:

368308578_5_c99h
Grootmoeder
08-02-2010 om 18:27
Las in het parool iets in de trant van...een agent mag een gestolen fiets kopen, mag echter niet aanzetten tot diefstal.
privé bericht reactie
Boss
Limburg
08-02-2010 om 20:56
Helemaal terecht, door deze zwartspaarders kunnen velen
straks pas op hun 67e met pensioen, en liggen er bejaarden met een vieze luier in een kamer met 8 personen omdat er te weinig financiën zijn een goede verzorging te betalen.
niks medelijden met drugsdealers en witteboorden criminelen
privé bericht reactie
Avatar3_medium
silbred
08-02-2010 om 20:58
TJA, EEN CDU-DAME, STAAT GELIJK AAN DIE SLIJMERIGE BEWEGING HIER VAN HET CDA, én een DDR verleden, m'n liefje wat wil je nog meer. List & Bedrog in optima forma.
privé bericht reactie
Homer-drool-702026
JelleB
08-02-2010 om 21:32
@Limburg Je hebt helemaal gelijk maar je gaat voorbij aan het feit dat misstanden op een slimme manier opgelost dienen te worden en NIET op deze manier. Je kan toch niet criminelen gaan straffen terwijl je zelf net zo fout bezig bent ? "Ja maar als wij het doen mag het wel want wij hebben het beste met de mensen voor.." YEAH RIGHT!
privé bericht reactie
Boss
Limburg
08-02-2010 om 21:37
@JelleB

Merkel is niet "net" zo fout als die zwartspaarders,
ze is in verhouding tot het gepleegde feit helemaal niet fout,
wie is er hier de gedupeerde ?

niemand behalve degene die zwartgeld heeft proberen weg te werken,
en over de ruggen van ons allemaal de grote meneer wil spelen.
en als de Politie bijvoorbeeld voor een moordzaak
getuigen een beetje onder druk zet of betaalt,
in dit geval van criminelen gestolen informatie gebruikt
is er niks mis mee, het doel heiligt de middelen.
privé bericht reactie
Homer-drool-702026
JelleB
08-02-2010 om 22:13
Daar verschillen wij van mening. Versta me niet verkeerd, ik ben net als jij tegen zwartspaarders die over de ruggen van anderen de grote meneer willen spelen. Alleen vind ik "het doel heiligt de middelen" wat kort door de bocht.
privé bericht reactie
Boss
Limburg
08-02-2010 om 22:27
@JelleB

wie is er naast de zwartspaarders gedupeerde
van deze "diefstal" geworden dan ?

noem er eens een paar ? of op z'n minst 1 ?
privé bericht reactie
Homer-drool-702026
JelleB
08-02-2010 om 22:33
De geloofwaardigheid van het duitse gouvernement.
privé bericht reactie
Boss
Limburg
08-02-2010 om 22:47
ik begrijp d'r niks van,
wat heeft deze aankoop met geloofwaardigheid te maken ?
ze hebben de eerlijke belastingbetalers een dienst bewezen,
en dit toont aan dat ze bereid zijn goed voor de eerlijke burgers
te zorgen, nogmaals alleen de zwartspaarders zijn hier gedupeerde
en die kunnen m.i. doodvallen
privé bericht reactie
Oberon
Oberon
08-02-2010 om 22:55
Gewoon pragmatisch wezen en kopen die handel. Dit is geen helen, maar informatie kopen. En er schijnt nog wat info over Nederlandse spaarders over in te staan ook.
privé bericht reactie
Boss
Limburg
08-02-2010 om 23:07
@Oberon

ik verbaas me altijd over de kritiek wanneer de belasting
weer eens in het nieuws komt.
m.i. zijn er maar 2 soorten belasting slecht te verdedigen,
1 onroerendgoed en 2 nalatenschappen,
de rest hebben ze als beschaafd land gewoon nodig om voorzieningen van te betalen.
en als ze het er als belastingplichtige niet mee eens zijn,
dan moeten ze maar op de juiste partijen stemmen of de revolutie uitroepen,
maar dat iemand zijn buurman gaat staan toejuigen omdat hij belasting ontduikt
( lees: van ons allemaal steelt ) kan ik niet bevatten,
dat zijn geen helden, dat zijn witteboorden criminelen
en die moeten helemaal niet met respect behandeld worden.
privé bericht reactie
Homer-drool-702026
JelleB
08-02-2010 om 23:10
Wat deze aankoop met geloofwaardigheid heeft te maken ? Kom op he!

NOGMAALS, ik ben het met je eens dat die zwartspaarders gepakt moeten worden maar dat is het enige waar je op hamert. Logisch, omdat jij vind dat het doel alle middelen heiligt. Ik vind dat niet. Ik vind dat als je als overheid gestolen goederen koopt, met wat voor doel ook, je het slechte voorbeeld geeft en met twee maten meet. Wij mogen het wel, maar zij niet. Misschien dat mijn afkeer tegen de overheid hier ook iets mee te maken heeft.

En als dan toch, waarom worden zulke maatregelen dan niet ingezet tegen ernstigere misdrijven ? Omdat de overheid daar geen direct gewin bij heeft.
privé bericht reactie
Oberon
Oberon
08-02-2010 om 23:19
Ik vind niet dat het gestolen goed is in dit geval. Je kan het hooguit onrechtmatig verkregen informatie noemen. Maar je kan de info niet op een andere manier begaan, dat is het verschil met een normale heler.

En ook niet onbelangrijk: de enigen die er financieel nadeel van vinden zijn de criminelen. Waarom zou ik daar meelij mee hebben?
privé bericht reactie
Boss
Limburg
08-02-2010 om 23:21
@JelleB

in dit geval zijn er bij deze overheids "diefstal"
geen andere slachtoffers dan lieden die een kwaad geweten hebben,
en die mag je m.i. best zo aanpakken
vooral omdat er verder geen onschuldige slachtoffers bij vallen,
en het in het algemeen belang is.

en ze gebruiken deze middelen ook bij andere misdrijven,
ook als ze er geen ( geldelijk )gewin bij hebben.

maar leg eens uit waarom jij vind dat dit informatie "helen"
ook de rechten van eerlijke burgers zou aantasten ?
privé bericht reactie
Infinitysymbol
JDR
09-02-2010 om 01:35
Als je het even simpel wilt hebben:

Duitsland koop gestolen informatie, wat aanzet tot het stelen van nog meer informatie. Door de koop word het stelen namelijk goed gekeurd.
En daarmee verliest duitsland haar geloofwaardigheid.
Als ze het een beetje flashy wilde afhandelen hadden ze de informatie geconfisceerd.

En daarbij zijn er zeker een hele hoop mensen die er minder van worden. Als er maar op 1 of andere manier bekend word om welke bank(en) het gaat verliezen zij de goede naam en lopen haar investeerders masaal over.

Je vergeet dat het bij zakendoen met banken allemaal om vertrouwen gaat. Kijk bijvoorbeeld naar de DSB hoe snel dingen kunnen gaan. Het zou me ook niets verbazen als een aantal banken in zeer zwaar weer gaan komen. En als banken omvallen is er niet te tellen hoeveel mensen gedupeerd zijn.
privé bericht reactie
Homer-drool-702026
JelleB
09-02-2010 om 09:56
Dank voor uw bijval @JDR . Vooral het confisqueren, dat zou normaal de gang van zaken zijn en daar zou minder discussie door ontstaan terwijl het op hetzelfde neerkomt.

Kijk en @Limburg heeft ook deels een punt. Elke medaille heeft twee zijden en daarom valt hier ook uren over te discussiëren denk ik.
privé bericht reactie
Oberon
Oberon
09-02-2010 om 10:21
@JDR

Als een bank haar 'goede naam' verliest had deze bank dus al een discutabele houding. Het zijn juist de banken die iets crimineels helpen uitvoeren, namelijk het stallen van geld waarover geen belasting is betaald en mogelijk crimineel is.

Zo'n bank verliest dus niet zijn goede naam, het masker valt en we zien wat die bank werkelijk is, een hulpstuk van criminelen!
privé bericht reactie
Oberon
Oberon
09-02-2010 om 10:25
En uit deze discussie blijkt maar weer eens dat we verschillende soorten banken nodig hebben. Zakenbanken die zich met discutabele zaken bezig houden zoals zwartspaarders en ondoorgrondelijke producten. En gewone banken die geld van (eerlijke) spaarders aantrekken en (non-woeker) hypotheken verstrekken.

Maar ik wil wel weten met wat voor bank ik van doen heb voordat ik binnenloop. (binnenlog eigenlijk tegenwoordig)
privé bericht reactie
Boss
Limburg
09-02-2010 om 12:04
@JDR

je kunt als Duitse Overheid ook maar moeilijk
in Zwitserland informatie confisceren.

je bent in dit geval afhankelijk van wat je
door een werknemer uit Zwitserland wordt aangeboden.

terugkomend op je stelling dat hiermee stelen wordt goedgekeurd,
ik denk niet dat het nu in Duitsland opeens wordt goedgekeurd
dat je daar fietsen gaat stelen hoor,
het gaat hier zuiver om het kopen van informatie over en rond
criminele zaakjes, dat is iets heel anders dan winkeldiefstal
of een ramkraak.
privé bericht reactie
Horusoog
els_x
10-02-2010 om 20:39
Ik vind het ook dubieus. Het dubieuze eraan is dat de escalerende handel in persoonsgegevens steeds wordt gelegitimeerd door het te koppelen aan misdrijven die niemand wil tolereren, zodat het verlies van privacy minder kwalijk lijkt. Maar in wezen is dit een gevaarlijke ontwikkeling die Europa de richting van een nieuw fascisme stuurt waarin de overheid de rol van controlerende god speelt.

We vinden het allemaal wel leuk als dit soort grootzwartspaarders worden opgepakt, maar het is niet leuk dat onze privégegevens vrij verkrijgbaar zijn, en dat steeds meer alledaagse handelingen electronisch worden vastgelegd.
privé bericht reactie

Reageren op dit artikel? Log in of registreer jezelf

Waarom eKudos gebruiken

  • Deel en ontdek nieuws, video’s, foto’s en tips
  • Schrijf en plaats nieuws dat jij belangrijk vindt
  • Start een vriendennetwerk
  • Stem! Op ekudos is heel Nederland de redactie
  • Geef je mening en start discussies
  • Volg het nieuws van vrienden en bekenden
  • Start een weblog met gelijk een groot publiek
  • Ontdek het leukste en beste nieuws van het web


Dit artikel heeft kudos ontvangen van:

  • Tax-Planning
  • Grootmoeder
  • volare
  • profpubliciteit
  • reiny-leek
  • crisis
  • Limburg
  • silbred
  • yancko
  • ReneGreve
  • Oberon
  • maydana
  • JDR
  • Breinbrouwsels
  • Redunzgofasta
  • JelleB
  • Serval
  • nielk
  • Tijgertje
  • celtic
  • els_x
  • sonnke

Sidebar

Meest populair in Nieuws & Opinie

  • 25 Minister Verburg laat "propagandakrantje" drukken voor 400.000 euro met haarzelf
  • 23 De wereld is slecht
  • 19 Ook nonnen vergrepen zich aan kinderen
  • 18 Wouter Bos stapt op
  • 16 Piratenpartij wil meedoen aan verkiezingen
  • 15 Gentechproeven BASF en Wageningen definitief van het veld
  • 14 "Regime Iran zet aan tot genocide"
  • 14 Heimwee naar de echte oude Postbode,
  • 14 Dapper meisje ...dat jongste kind van ons....prachtig gewoon!!!!!
  • 13 Ook nonnen verkrachtten kinderen in de RKK